|
MARTIN: |
May
I record? |
|
|
録音してもよろしいですか? |
|
PHILLIP: |
Sure. |
|
|
いいですよ。 |
|
ANGELA: |
Of
course. |
|
|
もちろん。 |
|
MARTIN: |
Our
listeners on the Voice of America don't know American schools. May I
ask some questions about your school? |
|
|
Voice of
Americaの聴取者たちはアメリカの学校について知りません。あなたたちの学校についていくつか質問してもよろしいですか? |
|
PHILLIP: |
Go
on. |
|
|
どうぞ。 |
|
MARTIN: |
How
many classes do you have? |
|
|
クラスはいくつありますか? |
|
ANGELA: |
Do
you mean grades? |
|
|
学年のことですか? |
|
MARTIN: |
What are grades? |
|
|
学年とは? |
|
ANGELA: |
First year of school is first grade. Second year is second grade.
And so on. |
|
|
最初の年が第一学年、2年目が第二学年、などということです。 |
|
PHILLIP: |
We
have six grades. That is six years of schooling. Then the children- |
|
|
6学年あります。6年の学校教育です。それから子供たちは-- |
|
ANGELA: |
May
I say something? There may be more than one group in each grade.
|
|
|
ちょっといいですか?一学年にグループがひとつだけではないことがあります。 |
|
MARTIN: |
What do you mean? |
|
|
どういう意味ですか? |
|
ANGELA: |
Second grade has three groups or classes. Sixth grade has two
classes. |
|
|
第二学年には3つのグループまたはクラスがあります。第六学年にはクラスが2つあります。 |
|
PHILLIP: |
Excuse me. Sixth grade has three classes. |
|
|
失礼。第六学年には3つのクラスがあります。 |
|
ANGELA: |
Does it? |
|
|
そうだった? |
|
PHILLIP: |
Yes, it does. |
|
|
そうだよ。 |
|
ANGELA: |
Fifth grade has two classes, doesn't it? |
|
|
第五学年のクラスは2つだったわね? |
|
PHILLIP: |
That's right. But they are large classes. |
|
|
その通り。でも大きなクラスです。 |
|
ANGELA: |
The
school is too big. There are too many children. |
|
|
この学校は大きすぎます。生徒数が多すぎます。 |
|
MARTIN: |
Why? |
|
|
なぜですか? |
|
ANGELA: |
Young children are confused. |
|
|
幼い子供たちが混乱します。 |
|
PHILLIP: |
I
don't agree. In the city, schools must be large. |
|
|
私はそう思いません。街中では学校は大きくなくてはならない。 |
|
ANGELA: |
No,
they should have two or three hundred children. |
|
|
いいえ、200人か300人の生徒たちの学校であるべきです。 |
|
MARTIN: |
What do the children study in second grade, Angela? |
|
|
アンジェラ、第二学年では子供たちは何を勉強しますか? |
|
ANGELA: |
They study math. They study science. And reading. Reading is the
most important. They must be good readers. |
|
|
算数、科学、そして読書です。読書はもっとも重要です。読み方が上手くならなければなりません。 |
|
MARTIN: |
What do they study in sixth grade, Phillip? |
|
|
フィリップ、第六学年は何を勉強していますか? |
|
PHILLIP: |
The
same. Math. Science. English and reading, of course. They study some
history and geography. All children have some physical activities.
|
|
|
同じです。算数、科学、もちろん英語と読書です。歴史や地理をいくらか勉強します。すべての子供たちは運動をします。 |
|
ANGELA: |
He
means sports. |
|
|
彼が言っているのはスポーツのことです。 |
|
PHILLIP: |
Excuse me. Let me tell this. Each child has some physical activity
during the day. Some are sports, some are just play or games. |
|
|
失礼。それについて話しをさせてください。子供はみんな日中何かしらの運動をします。スポーツであったり、遊びやゲームだったりします。 |
|
MARTIN: |
Do
the children have music and art? |
|
|
子供たちは音楽や芸術の勉強はしますか? |
|
ANGELA: |
The
younger children do. The older children do too, don't they, Phillip?
|
|
|
低学年の子供たちも高学年の子供たちもします。フィリップそうよね? |
|
PHILLIP: |
All
children have some music and art. |
|
|
子供たち全員が音楽や芸術を勉強します。 |
|
MARTIN: |
Is
it enough? |
|
|
それは充分ですか? |
|
PHILLIP: |
I
don't think so. |
|
|
そうは思いません。 |
|
ANGELA: |
Some children take lessons privately. |
|
|
個人的にレッスンを受けている子供たちもいます。 |
|
MARTIN: |
Do
you mean outside of school? |
|
|
それは学校のほかにという意味ですか? |
|
ANGELA: |
Yes, they study at home. Especially music. They take piano lessons,
violin lessons, and so on. |
|
|
はい、子供たちは家で勉強します。特に音楽は。ピアノ、バイオリンそのほかのレッスンを受けています。 |
|
PHILLIP: |
The
school teaches academic skills. |
|
|
学校は学力をつけるところです。 |
|
ANGELA: |
And
social skills. |
|
|
そして社会性を。 |
|
MARTIN: |
What do you mean? |
|
|
どういう意味ですか? |
|
ANGELA: |
Getting along with each other. |
|
|
他人と互いに上手く付き合うことです。 |
|
MARTIN: |
I
see. |
|
|
わかりました。 |
|
ANGELA: |
Social skills are the most important. Children must get along- |
|
|
社会性は最も重要なことです。子供たちは他人と上手くやってゆかねば-- |
|
PHILLIP: |
Excuse me, but I don't agree. I think academic skills are the most
important. Children must- |
|
|
失礼。でも私は同意できません。私は学力が最も重要なことだと思います。子供たちは-- |
|
ANGELA: |
Let
me finish. |
|
|
私に最後まで話させてください。 |
|
|
|
|
MARTIN: |
May
I ask another question? |
|
|
別の質問をしてもよろしいですか? |
|
PHILLIP: |
Sure. |
|
|
いいですよ。 |
|
MARTIN: |
Do
the children eat lunch at school? |
|
|
子供たちは学校で昼食をとりますか? |
|
PHILLIP: |
Yes, they do. |
|
|
はい、食べます。 |
|
ANGELA: |
Do
you want to eat lunch with them? |
|
|
子供たちと昼食をとりたいですか? |
|
PHILLIP: |
It's a good lunch. |
|
|
おいしい昼食ですよ。 |
|
MARTIN: |
Yes, thanks. |
|
|
はい、ありがとう。 |
|
PHILLIP: |
We
can talk more during lunch. |
|
|
昼食をとりながらもっと話ができます。 |